We kennen het begrip 'cultural creatives' uit de film WHAT THE BLEEP DO WE KNOW. Naar schatting zo'n 100 miljoen mensen op deze aarde zijn op een spirituele zoektocht naar een diepere zelfrealisatie. De LIVING LUMINARIES in THE SERIOUS BUSINESS OF HAPPINESS zijn moderne, verlichte mensen die ons zijn voorgegaan in het zoeken naar innerlijk 'geluk'. Ze vertellen over hun ervaringen tijdens deze zoektocht en maken ons deelgenoot van hun wijsheid, spiritualiteit, filosofische kennis en vooral van hun nieuwe inzichten. De 'gidsen' die we ontmoeten in de film zijn Eckhart Tolle (De Kracht van het Nu), Marianne Williamson (Terugkeer naar Liefde), Nachum Shiffren en vele anderen. Deze verhalen helpen mensen het leven een andere wending te geven en tot meer inzicht te komen in de betekenis van en het omgaan met angst en pijn, liefde en relaties, succes en mislukking, seksualiteit en de beleving van het goddelijke.
Titel: Serious Business of Happiness (2007)
Documentaire / Drama
100 minuten
geregisseerd door Larry Kurnarsky
met Sean A. Mulvihill, Eckhart Tolle en Obadiah S. Harris
© 2024 www.gebruiktedvds.nl - Powered by Shoppagina.nl